loading...
دل نامه
لایو بازدید : 51 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)
سلام.

دیروز یعنی شنبه 4 آبان،سه اتفاق عجیب افتاد...دوتاش ناراحت کننده و یکی هم خوشحال کننده...

به ترتیب:


جریان رو براتون تعریف میکنم.

اتفاق اول: Child CPR

دیروز صبح یه پسربچه 6 ساله  در بخشمون به دلیل سندروم نفروتیک بستری بود و ادم ریوی شدید داشت.قرار بود دیالیز اورژانس براش انجام بشه.اما به دلیل نپذیرفتن مرکز دیالیز بیمارستان و بعد هم به دلیل مشکل داشتن رگی که لوله دیالیز بچه داخلش بود،دیالیز تا نزدیک ساعت ده صبح به تعویق افتاد.

حدود نیمساعتی از دیالیز گذشته بود که بچه دچار cardiac arrest (ایست قلبی) شد.فورا اومدیم و به همراه رزیدنت و فلوی نفرولوژی تا نزدیک به 40 دقیقه CPR کردیم.اما فایده نداشت و بچه از دنیا رفت...درسته که بارها و بارها در بخشهای مختلفی که بودیم بیمارانی بودن که CPRشون کردیم و نهایتا هم فوت کردن،و معمولا هم این موضوع زیاد روی من تاثیری نداشت،اما واقعا این بچه بهش نمیخورد که با حالی که داشت از بین بره.به قول یکی از دوستام،خیلی برای زنده موندن تلاش کرد و با مرگ دست و پنجه نرم کرد،اما زورش به مرگ نرسید...

نکته جالب توجه این بود که این خانواده یه بچه دیگه هم داشته اند که اون هم قبل از این بچه دقیقا همین بیماری رو به همین شدت داشته و اون هم در سن 6 سالگی فوت کرده...

اتفاق دوم: تصادف

دیروز ظهر،بعد از تموم شدن کارم در بیمارستان،با ماشین خودم(پراید 131 مدل بهمن سال 90) داشتم برمیگشتم خونه.یه جا توی یه بلوار از یه کامیون سبقت گرفتم و بلافاصله بعد از سبقت،یه پیچ و سربالایی جلوم بود.که من با سرعت 80 تا اومدم سر اون پیچ. در حال پیچیدن پشت ماشین تعادلش رو از دست داد و به سمت چپ منحرف شد.با فرمون صافش کردم اما از طرف راست کج شد.هرکاری کردم نتونستم کنترلش کنم و نهایتا ماشین با اون سرعت محکم خورد به بلوار.بدنه ماشین طوری نشد،اما یه لاستیک جلو ترکید و شاسی ماشین هم کج شده و به موتور گیر کرده...

یعنی با این اوضاع خدا واقعا رحمم کرد که بدتر از این نشد.هرچند دیگه از این بعد دیگه ماشین بی ماشین...

توضیح:اون عکسی که گذاشتم ماشین من نیستا ! این عکس رو از اینترنت گرفتم.

اتفاق سوم: برد بارسلونا در ال کلاسیکو

و تنها اتفاق خوشایند دیروز همین بود.که بارسلونا بالاخره موفق شد با ارائه یه بازی خوب رئال رو 2-1 شکست بده.

گل اول رو نیمار زد.

گل دوم رو هم الکسیس سانچز زد.

امروز هم من باز کشیکم!

صبح امروز هم در بخش بودیم که باز صدامون زدن گفتن یه مریضتون توی بخش دیالیز arrest داده.فوری رسیدیم و شروع به CPR کردیم.مریض یه دختر 15 ساله بود که بصورت سرپایی برای انجام دیالیز اومده بود اما قبل از اینکه حتی به بخش دیالیز برسه از حال رفته و arrest داده بود.ضربان قلب کامل از بینر فته بود اما بالاخره برگشت...

به غیر از این،تا الان کشیکم خوب بوده...واسه همین الان تونستم بیام توی اینترنت و این مطالب رو بنویسم! ایشالا از این به بعدش هم تا 8 صبح فردا خوب باشه و اتفاقی نیفته...


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 178
  • بازدید کلی : 8,933