loading...
دل نامه
لایو بازدید : 73 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
نسل اول چادری ها: روزگاری چادر نماد یک جریان اعتقادی بود. چادر نه یک نوع لباس بلکه خروجی یک فرهنگ و ارزش اخلاقی و دینی تلقی می شد. ارزش چادر نه به رنگ و شکل بلکه به فرهنگ غنی متصل به آن بود. چادر پوشیدن یا نپوشیدن مساله نبود. حجاب کامل داشتن مسله بود.

چادر از نوع فشن (عکس)

نسل دوم چادری ها: مدتی بعد چادر حجابی رسمی و متصل به حاکمیت شد. از این دوره به بعد بود که نماد طبقاتی - سیاسی چادر به نماد ارزشی آن چربید. پیروی نسل ها در پوشش چادر، طبقاتی سازی این پوشش را بیشتر کرد. تا اینکه به صدها دلیل گسست اجتماعی و گسست های نسلی شکل گرفت و بچه ها از مادران خود تبعیت نکردند و کم کم چادر خاصیت طبقاتی خود را از دست داد.تفاوت نسل دوم چادری ها با نسل اول در نحوه چادر سر کردن و رو گرفتن بود.

نسل سوم چادری ها: نسل سوم چادری ها برای دخترانی است که به صداها دلیل نخواستند یا نتوانستند به رسم و سنت مادران خود پشت کنند. اما از سوی دیگر نیز نخواستند از رقابت با مدینگ جا بمانند. این نسل چادر را دستخوش تطور و تحول کرد. چادری های فشن محصول این نسل است.حاکمیت نیز برای اینکه چادر را همچنان به عنوان حجاب رسمی داشته باشد با این نسل همراهی کرد. انواع و اقسام چادر طراحی شد. چادر برای این نسل یک نوع پوشش بود مثل مانتو و پوشش های دیگر.تفاوت این نسل از چادری ها با نسل دوم در شکل و رنگ چادر است.

نسل چهارم چادری ها: مدینگ سازی چادر باعث می شود چادر مثل هر مدی تاریخ مصرف پیدا کند. از سوی دیگر گسست های اجتماعی و شکاف نسلی باعث میشود کارکرد طبقاتی چادر از بین برود.

چادر از نوع فشن (عکس)

در این میان کسانی که بمانند نسل چهارم هستند. کسانی که نه به دلیل خاصیت حاکمیتی چادر ونه مدینگ بودن و طراحی آن بلکه به دلیل صبغه ارزشی آن و محتوای عمیق فرهنگی آن چادری ماندند. این نسل چادری ها فرا مد و فرا طبقاتی و فرا سیاسی هستند.از این نسل کارها برآید.




لایو بازدید : 42 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

 پشت پرده بازي هاي رايانه اي

اثبات اين ادعا كه سربازان كشورهاي اسلامي به خودي ها هم رحم نمي كنند و بايد يك سرباز آمريكايي بيايد و يك ملت را از دست سربازان خودشان نجات دهد. القاي حس دفاع بازيگر رايانه از اسرائيل و بي اراده قبول كردن اين ماجرا، در شمار پشت پرده هاي بازي هاي رايانه اي است

                                         


لایو بازدید : 179 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

امشب سر به موضوع الکی که حق با من بود با بابام حرفم شد

بابام هم میخواست معذرت خواهی کنه

هم غرورش نمیذاشت

طی یه حرکت کبیر رفت کولر و روشن کرد !


لایو بازدید : 34 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)


دیشب که اسمان دو چشمت گرفته بود           دیدم که در نگاه تو اشکی نهفته بود

دیدم که چهرهه ی توغم انگیز وسرد ومات          چون ماهتاب درشب دوری شکفته بود

برقی که در نگاه تو می باخت رنگ خویش       چون اتشی ز قافله  صبح  رفته بود

می دیدم اشکار که یک عشق ناشناس          در برنیان خاطره های تو خفته بود

می خواستم که چشم تو رازی بگویدم           رازی که هیچگاه زبانت نگفته بود

رازی که در خیات کسی جای با نداشت         رازی که چون صدای خدا نا شنفته بود

یک قطره هم نریخت زباران اشک راز             دیشب که اسمان دو چشمت گرفته بود

بوشیده ماند راز تو گوئی که ازاین سخن        در سرنوشت عشق تو حرفی نرفته بود


لایو بازدید : 91 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

برگزاري شب شعر دفاع مقدس توسط بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور داراب

شب شعر دفاع مقدس توسط بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور داراب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور داراب، همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس، بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور داراب با همكاري بسيج فرهنگيان داراب و با حضور دانشجويان و مسئولان اجرايي شهرستان، شب شعر دفاع مقدس را برگزار كرد.

در اين مراسم شاعران،سروده هاي خود را با موضوع دفاع مقدس و ايثار و شهادت قرائت كردند و در پايان به 8 نفر از شاعران به قيد قرعه جوايز ارزنده اي اهدا شد.

 

پذیرش مقاله دانشجوی پیام نور جهرم  در دومین همایش مجازی ره آوران آموزش

مقاله دانشجوی دانشگاه پيام نور جهرم در دومین همایش مجازی ره آوران آموزش با محوریت آموزش در عصر دیجیتال پذیرفته و به صورت مجازی ارائه شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور جهرم، مقاله علی مصلی نژاد دانشجوی فناوری اطلاعات(IT) این دانشگاه با موضوع تاثیر فناوری اطلاعات بر کارآفرینی و اشتغال در دومین همایش مجازی ره آوران آموزش با محوریت آموزش در عصر دیجیتال پذیرفته و ارائه شد. این همایش توسط انجمن ره آوران آموزش دانش گستر و تحت حمایت نهادهای مختلف از جمله کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد.

مصلی نژاد در خصوص تاثیر فناوری اطلاعات بر کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: فناوري اطلاعات و ارتباطات تحولات زيادي در كليه فعاليت‌هاي اجتماعي ازجمله كارآفريني به وجود آورده و به عنوان مهمترين ابزار كارآفريني مدرن مورد توجه قرار گرفته است.

كارآفريني در فناوري اطلاعات پهنه وسيعي براي فعاليت دارد و كارآفريني لازمه توسعه فناوري و توسعه فناوري، بستر كارآفريني است. وی افزود: دولت بايد بستر كارآفريني در حوزه فناوري اطلاعات كه همان شبكه‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي مي‌باشد را توسعه و تقويت كند و امكان دسترسي آسان همگان به اين شبكه‌ها را فراهم نمايد.

مصلی نژاد درمورد تاثیر تکنولوژی بر اشتغال گفت: در ارتباط با اشتغال، تكنولوژي از يكسو در اثر افزايش بهره‌وري، نياز به نيروي انساني را كاهش مي‌دهد و از سوي ديگر تنوع فعاليت‌ها و مشاغل جديد را باعث مي‌شود كه براي نيروي انساني بيشتري اشتغال ايجاد نمايد و مشاغلي كه مي‌توان مورد بررسي قرار داد در دو دسته مشاغل مبتني بر اطلاعات و مشاغل مبتني بر صنعت اطلاعات طبقه‌بندي مي‌شوند که به دسته اول صنعت اطلاعات و به دسته دوم صنعت تكنولوژي اطلاعات گفته می شود.

  

موفقيت دانشجويان پيام نور صفاشهر در راهيابي به تحصيلات تكميلي

5نفر ازدانش آموختگان دانشگاه پيام نور صفاشهر در آغاز سال تحصيلي 93 – 1392 در رشته هاي روزانه دانشگاه هاي دولتي در مقطع كارشناسي ارشد پذيرفته شدند. به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور صفاشهر، مهدي نجفي دانش آموخته رشته حقوق دانشگاه پيام نور صفاشهر در رشته حقوق جزا و جرم شناسي دانشگاه شيراز، حميدرضا گودرزي در رشته مديريت بازرگاني دانشگاه تهران، محمدمهدي مرزبان دشت احمدي در رشته آموزش زبان دانشگاه شيراز، فاطمه زارع در رشته زبان و ادبيات فارسي دانشگاه شيراز پذيرفته شده اند.

همچنين تعداد 15 نفر از دانش آموختگان این مرکز در دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاداسلامي در مقطع كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند.

  

وداع دانشجویان پیام نور سروستان با پیکر پاک شهید علی طلعتی

پیکر پاک شهیدعلی طلعتی از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و دانشجویان در شهرستان سروستان بدرقه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سروستان، همزمان با هفته دفاع مقدس، دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور سروستان به همراه مردم شهیدپرور شهرستان و دیگر عاشقان و دلسوختگان شهید و شهادت در مراسمی با زمزمه زیارت عاشورا پیکر پاک شهید عزیزمان را بدرقه کردند.

شهیدعلی طلعتی از شهدای فاو در دوران دفاع مقدس است که پیکر مطهرش پس از 25 سال از شهادتش در منطقه فاو به وطن بازگشت.

پدر این شهید سال ها پیش در فراق فرزندش، با کره خاکی خداحافظی کرد اما انگار چشمان مادر رنج کشیده اش حاضر نبود بدون دیدن حداقل خبر یا آثاری از جوانش بسته شود، امروز این انتظار 25 ساله به پایان رسید و قهرمان فاو، به آغوش خانواده اش بازگشت. پیکر این شهید در گلزار شهدای شهر اشکنان به خاک سپرده می شود.

  

فارغ التحصيلي اولين گروه از دانشجویان  کارشناسی ارشد جغرافيا در دانشگاه پيام نور شيراز

اولين و دومين دانشجوي کارشناسي ارشد رشته آب و هواشناسي گروه جغرافيا دانشگاه پيام نور شيراز از پايان نامه خود دفاع کردند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور شيراز، طيبه دهقاني اولين دانشجوي فارغ التحصيل رشته آب و هواشناسي گروه جغرافيا مرکز شيراز از پايان نامه خود با عنوان" کاربرد مدل آريما در پيش بيني بارش ايستگاه هاي منتخب استان فارس" با موفقيت دفاع کرد.

اين پژوهش که به راهنمايي دکتر بهرام نجف پور استاديار گروه جغرافيا دانشگاه پيام نور استان فارس و دکتر حسين عساکره دانشيار گروه جغرافيا دانشگاه دولتي زنجان انجام شده است به پيش بيني بارش هاي ده سال آينده استان فارس مي پردازد.

دکتر نجف پور مسئول راه اندازي دوره کارشناسي ارشد رشته آب و هواشناسي در دانشگاه پيام نور شيراز در گفتگو با روابط عمومي دانشگاه گفت: با توجه به تغييرات اقليم جهاني و پيامدهاي منطقه اي خصوصا وقوع خشکسالي هاي اخير در استان فارس و جايگاه استان فارس در توليدات کشاورزي، پيش بيني هاي فصلي و سالانه را از نيازهاي ضروري استان دانست.

وي افزود: دانشگاه پيام نور شيراز تنها دانشگاه دولتي مجري رشته آب و هواشناسي در مقطع کارشناسي ارشد در نيمه جنوبي کشور است که انتظار داريم با توجه به نقش پژوهش هاي آب و هواشناسي در برنامه ريزي و مديريت محيطي، بتوانيم علاوه بر تربيت نيروي متخصص موردنياز سازمان هاي مختلف، زمينه ادامه تحصيل علاقمندان به اين رشته در داخل استان را فراهم کنيم.

عضو هيات علمي گروه جغرافيا دانشگاه پيام نور استان فارس گفت: هدايت پايان نامه هاي کارشناسي ارشد اين رشته در سه محور تغييرات اقليمي، پيش بيني هاي اقليمي و مخاطرات آب و هوايي از اولويت گروه جغرافيا این مرکز دانشگاهی مي باشند.

در اين جلسه همچنين آقاي سامان فشخوراني دومين دانشجوي فارغ التحصيل رشته آب و هواشناسي نيز از پايان نامه خود تحت عنوان" مدل سازي آماري رابطه باد و بارش به منظور پيش بيني هاي اقليمي در استان کردستان" با درجه عالي دفاع کرد.  نتايج اين پژوهش مي تواند براي پيش بيني هاي فصلي بارش مفيد باشد. اين پايان نامه زير نظر دکتر نجف پور و دکتر بختيار محمدي عضو هيات علمي گروه جغرافيا دانشگاه دولتي کردستان راهنمايي شده است.

دکتر نجف پور ضمن تقدير و تشکر از رئيس دانشگاه پيام نور استان فارس، رئيس دانشگاه پيام نور مرکز شيراز، همکاران علمي گروه جغرافيا استان و اداره کل هواشناسي استان فارس که همکاري صميمانه در راه اندازي و پشتيباني اين رشته داشته اند، خواستار همکاري بيشتر مسئولين مربوطه در تامين تجهيزات آزمايشگاهي و منابع علمي مورد نياز اين رشته شد.

شايان ذکر است گروه جغرافيا دانشگاه پيام نور مرکز شيراز در حال حاضر داراي بيش از 50 دانشجوي در حال تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد رشته آب و هواشناسي گرايش تغييرات آب و هوايي به دو شيوه پژوهش محور و آموزش محور مي باشد.

  

راه اندازي حلقه هاي علمي و صالحين در دانشگاه پيام نور شيراز

بسيج اساتيد دانشگاه پيام نور شيراز به مناسبت هفته دفاع مقدس تشكيل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور شيراز، به مناسبت هفته دفاع مقدس، جلسه اي با حضور عضو سازمان بسيج اساتيد استان فارس و جمعي از اساتيد بسيجي در دانشگاه پيام نور شيراز برگزار شد.

در اين جلسه استادابراهيم عباسي، عضو سازمان بسيج اساتيد استان فارس ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره دلاورمرديها و جانفشاني هاي شهداي گرانقدر، جانبازان، آزادگان و ايثارگران در خصوص راه اندازي، هدايت و اداره حلقه هاي علمي و حلقه هاي صالحين صحبت كرد.

وي گفت: توقع از اساتيد اين است كه با راه اندازي حلقه هاي علمي نقش ارزنده خود را به عنوان فرماندهان جنگ نرم در زمينه توليد علم ايفا كنند و در بخش صنعت و تامين نيازهاي اين بخش كمك كنند.

عباسي در ادامه افزود: بخش ديگري از برنامه هاي جامع بسيج اساتيد، اجراي بازديدهاي علمي است  كه در اين برنامه اساتيد در بخش هاي مختلف صنعتي در سطح استان و كشور حضور پيدا مي كنند و با صنايع مختلف از نزديك آشنا مي شوند.

وي به اساتيد توصيه كرد فعاليت هاي هر چه بيشتر خود را با مشاركت دانشجويان درحوزه هاي مختلف علمي از جمله تمدن نوين اسلامي، مقابله با جنگ نرم دشمن گسترش دهند و به عنوان رسالتي بر دوش اساتيد، آن را دنبال كنند.

  

رییس دانشگاه پیام نور فارس : عزت و سربلندی امروز ایران، مدیون ایثارگران دفاع مقدس است

جلسه اعضاء هيئت علمي دانشگاه پيام نور شيراز با موضوع  توسعه تحصيلات تكميلي برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور شيراز، جلسه اعضاء هيئت علمي اين دانشگاه با حضور دكتر سعيد مظلوميان، رييس دانشگاه پيام نور استان فارس، دكتر سعيد زحمتكش معاون دانشگاه پيام نور فارس، دكتر حسين توللي رييس دانشگاه پيام نور شيراز، معاونين و جمعي از مديران استان و مركز شيراز در دانشگاه پیام نور شیراز شد.

در اين جلسه رييس دانشگاه پيام نور استان فارس ضمن تبريك هفته دفاع مقدس، ياد و خاطره دلاورمرديها و جانفشانيهاي شهداي گرانقدر، جانبازان و ايثارگران معزز را گرامي داشت و اضافه كرد: عزت، سربلندي و افتخار امروز ايران اسلامي در گرو همين ايثارگريهاست و ايران و ايراني در تمام طول تاريخ بايد قدردان اين عزيزان باشد.

مظلوميان در ادامه شروع سال تحصيلي جديد را به اعضاء هيئت علمي تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد: سال جديد تحصيلي به لطف خدا، توجهات ائمه معصومين (ع) و تلاش و پشتكار تمامي همكاران، سال توسعه و پيشرفت در تمام زمينه ها و اهداف عالي دانشگاه باشد.

وي سال قبل را سال خوبي براي پيام نور دانست و افزود: تلاشهاي تمامي همكاران در مجموعه دانشگاه پيام نور استان فارس بحمداله نتيجه داد و اضافه شدن 28 رشته تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد و 3 رشته  تحصيلي در مقطع دكتري قطعي شده است .

سعيد مظلوميان گفت: دانشگاه پيام نور استان فارس رشد 51 درصدي اعتبارات را در سال گذشته به خود اختصاص داد كه از اين حيث بيشترين افزايش جذب را در بين دانشگاههاي پيام نور كشور داشته است.

رييس دانشگاه پيام نور استان فارس رشد 24 درصدي آثار پژوهشي اعضاء هيئت علمي، اجراي آزمون بدون كاغذ به صورت 100 درصد مراكز و واحدها، ايجاد واحدهاي جديد، كسب موفقيت هاي علمي، فرهنگي و ورزشي، عدم توقف و تداوم ساخت پروژه هاي عمراني را از ديگر افتخارات دانشگاه در سال گذشته دانست.

وي  راه اندازي روزنامه آنلاين الكترونيكي، سامانه الكترونيكي راهنماي دانشجويان ورودي جديد، سامانه جامع ارتباط الكترونيكي و سامانه پيامكي را از جمله  دستاوردهايي دانست كه براي اولين بار در دانشگاه پيام نور اتفاق افتاده است.

وي همچنين در خصوص جايگاه دانشگاه پيام نور، كسب رتبه هشتم دانشگاه پيام نور در توليد علم را در بين دانشگاههاي  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تبريك گفت و ياد آور شد: بسياري از دانشگاههاي معتبر كشور در اين ارزيابي، بعد از دانشگاه پيام نور قرار گرفته اند و اين نشان از رشد و توسعه علم در دانشگاه پيام نور مي باشد و مي طلبد كه اين تلاش و كوشش همچنان ادامه داشته باشد و آدرس دهي آثار و مقالات اعضاء هيئت علمي يكسان شود تا شاهد تكرار اين موفقيت ها در سال هاي آينده باشيم .

رييس دانشگاه پيام نور استان فارس خبر داد: در سال تحصيلي جديد 18 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي، 950 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و 12 دانشجو در مقطع دكتري به دانشگاه پيام نور استان اضافه شده اند.

وی افزود: ثبت نام فراگير دانشجويان ارشد از نيمه دوم مهرماه  جهت  دو نوبت بهمن ماه و مهرماه سال آينده آغاز مي شود.

دكتر سعيد مظلوميان در خصوص زمان ثبت نام دانشجويان مقطع كارشناسي بدون آزمون دانشگاه پيام نور گفت: ثبت نام بدون آزمون دانشجويان كارشناسي پيام نور بر اساس سوابق و از تاريخ 6 آبانماه 92 ، براي تكميل ظرفيت هاي موجود شروع خواهد شد.

وي در ادامه بر توسعه تحصيلات تكميلي و ايجاد رشته هاي جديد به خصوص در مراكز و واحدهايي كه از مركز استان فاصله دارند تاكيد كرد و از فراخوان جذب عضو هيئت علمي در 16 رشته جديد بر اساس نياز مراكز و واحدها خبر داد.

مظلوميان گفت: مقرر گرديده در ساختار جديد، نيروهاي پيماني ترفيع بگيرند و محدوديت حداكثر سه پايه حذف گردد و در رابطه با تمديد قرار داد و ترفيع ها، اعضاء 4 ماه قبل از اتمام مهلت قرار داد اقدام كنند تا مشكلي بوجود نيايد.

رييس دانشگاه پيام نور استان فارس گفت: در بحث تحصيلات تكميلي بر اساس ساختار گروهها و بخشها، گروههاي آموزشي و پژوهشي راه اندازي شده است و چون به صورت آزمايشي و براي اولين باراتفاق مي افتد، دوره هاي كارشناسي ارشد را اولويت قرار داديم و به ازاي هر رشته و گرايش سه استاديار به بالا و براي هر گروه يك دبير مشخص گرديده كه اميد آن مي رود اين گروهها در دوره كارشناسي نيز به مرور زمان شكل گيرد.

وي  همچنين به اعضاء هيئت علمي جديد توصيه كرد. وی از آنها خواست  مطالعه  آئين نامه ها،  بخشنامه ها و گرنت هاي آموزشي و استخدامي و فعاليت هاي علمي و پژوهشي را  در دستور كار خود قرار دهند و همكاري لازم را با حوزه  فرهنگي دانشگاه به ويژه انجمنهاي علمي داشته باشند.

مظلوميان در خصوص تشكيل شوراي نظارت و ارزيابي استان گفت: شوراي نظارت و ارزيابي استان در دو بخش اعضاء هيئت علمي و كارمندي  و از طريق انتخابات برگزار شد که از سوی این اعضا، نظارت دقيق و هدفمندي در سطح استان انجام خواهد شد.

رييس دانشگاه پيام نور استان فارس در بخش ديگري از سخنانش با تقدير و تشكر از زحمات حجت السلام والمسلمين دكتر محسن مكارم، در زمان تصدي معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه پيام نور شيراز، انتصاب دكتر محمود كمالي  به سمت معاون اجرايي دانشگاه پيام نور شيراز را تبريك گفت و براي وي در مسئوليت جديد آرزوي توفيق و سربلندي كرد.

وي در پايان  وجود نيروهاي مومن، متعهد و دلسوز، وجود فضاي صميمي و آرام حاكم بر دانشگاه پيام نور شيراز را يكي ازامتيازات و افتخارات اين دانشگاه  دانست و ياد آور شد: اميدواريم اين همدلي و تلاش موجبات رشد و ارتقاء سطح كيفي و كمي دانشگاه و رضايت هر چه بيشتر دانشجويان را در برداشته باشد.

در اين جلسه دكتر حسين توللي مسئول امورجاری مرکز شیراز ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصيلي جديد، به حاضرين در جلسه خوشامد گفت و از رياست دانشگاه پيام نور استان فارس به جهت  تلاش و پيگيري  دلسوزانه وي در جهت توسعه تحصيلات تكميلي در مراكز و واحدها بويژه در مركز شيراز تقدير و تشكر كرد.

در ادامه اين جلسه اعضاء هيئت علمي مركز شيراز در نشستي صميمي با رئیس دانشگاه پيام نور استان فارس به گفتگو نشستند و  نقطه نظرات خود را در خصوص حوزه تحصيلات تكميلي از جمله تعيين موضوع و دفاع از پايان نامه ها و توافق بين تمام گروههاي علمي، مطرح نمودند.

  

دیدار کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور زرقان با جانبازان جنگ تحمیلی

کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور زرقان با حضور در منزل محمدحسین همتی از جانبازان دفاع مقدس از مجاهدتهای وی در دوران دفاع مقدس تجلیل نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور زرقان، در این دیدار همتی به بیان خاطرات خود در عملیات های والفجر 8 و کربلای 5 و نحوه جانبازی خود در جزیره فاو در جریان عملیات والفجر8 پرداخت.

همتی با بیان اینکه وصیت شهدا بیشتر توصیه به نماز و حفظ حجاب بوده است به دانشجویان توصیه کرد ادامه راه شهدا در عمل به وصایای آنها می باشد.

  

200 شهید گلگون کفن میزبان دانشجویان،مسولان و مردم شهیدپرور شهرستان سروستان

همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره شهدای شهرستان سروستان در تالار حافظ سروستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سروستان، در این مراسم که به منظور احیای یاد و خاطره شهدا و آشنا کردن نسل جوان امروز با حماسه آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس و با حضور صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، دانشجویان بسیجی، خانواده معزز شهداء و ایثارگران و مسئولان شهرستان برگزار شد، نسبت به مقام شامخ دویست شهید شهرستان ادای احترام شد.

در این مراسم صفاری، با تأکید بر اینکه دفاع مقدس پرده از چهره تزویر زورگویان کنار زد، افزود: مقاومت مردم ایران محاسبات شرق و غرب را در حمله به ایران برهم زد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، با اشاره به وضعیت نظامی کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در دوره بنی صدر نیروهای مردمی هیچگونه هماهنگی و اتحادی با نیروهای مسلح نظام نداشتند در حالی که پس از بعهده گرفتن فرماندهی کل قوا توسط امام راحل (ره) بین نیروهای کشور وحدت و انسجام شکل گرفت.

وی با بیان این‌که امروز نیز ملت ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب با صلابت مدافع آرمان‌های نظام هستند، افزود: آمریکا بدلیل ضعف در برابر ایران در تلاش است تا ملت را با فشارهای اقتصادی و جنگ نرم نسبت به نظام بدبین کنند.

صفاری در بخشی دیگر از سخنان خود به تبیین سیره شهدای والامقام و مسائل جاری جهان و منطقه پرداخت و بر ادامه مسیر سرخ شهدا تاکید کرد.

حجت السلام والمسلمین خرسندی، امام جمعه شهرستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بخشی از سخنان خود با اشاره به  آیه شریف " وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ" بیان داشت: امروز شما میهمان شهدای عزیزی هستید که تک تک آنها در این جمع حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ماهستند و ما باید در مسیر آن عزیزان گام برداریم چرا که خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان سبب اقتدار و عظمت نظام شده است وامروز ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را مرهون و مدیون آنها هستیم.

  

تجدید میثاق دانشجویان،کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور خرامه با شهدای گمنام

*عاطفه مند ، اولین جانباز حملات هوایی در شیراز به بیان خاطرات خود پرداخت

دانشجویان،کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور خرامه با شهدای گمنام تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خرامه، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه به همراه مسئولین شهرستان با حضور در گلزار شهدای گمنام و گلریزان قبور با شهدای والا مقام تجدیدمیثاق کردند.

دکتر عیسی زارع درنیانی رئیس دانشگاه پیام نور خرامه ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در دانشگاه گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شورای اداری شهرستان، دانشگاه اجرای بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس شهرستان را با همکاری بسیج دانشجویی بر عهده گرفت که گلریزان قبور شهدای گمنام از اولویت های این برنامه بوده است. وی همچنین گفت: از دیگر برنامه های دانشگاه در هفته دفاع مقدس ایجاد سنگرهای نمادین در دانشگاه و آذین بندی دانشگاه متناسب با این هفته می باشد.

در ادامه سیدرضا عاطفه مند از کارمندان دانشگاه پیام نورخرامه که در حمله هوایی سال 1364به شهرک آزادگان شیراز مجروح شد ،به بیان خاطراتی از دوران جنگ پرداخت.

وی در زمان حمله هوایی 18سال سن داشت که به عنوان اولین جانباز این حملات هوایی معرفی شده است.


تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 182
  • بازدید کلی : 8,937